
Markkinoinnin tehtävä on tehdä myyntilähtöjä (liidejä). Mikäli tästä lipsutaan ollaan astumassa hakoteille. Myynnin ja markkinoinnin välille on tehokasta rakentaa selkeä service level agreement (SLA). SLA:ta vasten voidaan arvioida liidien taso.
Myynnin ja markkinoinnin välinen SLA määrittää mitkä liidit ovat yrityksen tuloksen kannalta tehokkaita. SLA heijastaa yrityksen strategiaa, millaisia asiakkaita halutaan ja ketä varten ollaan olemassa. Mittareiden yhtenäistäminen mahdollistaa tehokkaan myynnin, että markkinoinnin kehittämisen.
Esimerkiksi erään asiakkaamme kanssa olemme sopineet seuraavanlaisen SLAn. Teemme kahdeksan myyntilähtöä kuukaudessa asiakkuuksiin joiden vuosittain ostovolyymi on vähintään 100 000 euroa. Tällä SLA:lla olemme palvelleet asiakastamme jo yli 7 vuotta.
Jos olet kiinnostunut hyvistä myyntilähdöistä vaativaan b-to-b kenttään niin laita viestiä olli.ikonen@konstniekka.fi tai tutustu palveluihimme www.konstniekka.fi.