Ket-Met Oy

Ket-Met Oy on 10 hengen savonlinnalainen metallialan yritys, joka tekee CNC-koneistusta ja koneistettuihin osiin liittyviä kokoonpanoja alihankintatyönä muille yrityksille. Ket-Metillä on pitkät asiakassuhteet maailman johtavien laitevalmistajien, kuten Andritzin, Sandvikin ja Wärtsilän kanssa.

Yhteistyö Konstniekan kanssa alkoi vuonna 2017, jonka jälkeen toimitusjohtaja Tuomas Kalanen on käyttänyt Konstniekan palveluita aina tarvittaessa. Konstniekalta Kalanen on saanut apua liideihin ja soittamiseen heitä kiinnostaviin yrityksiin sekä jälkiseurantaan.

Kalanen tekee myyntiä muun työn ohessa ja suosittelee Konstniekkaa pienille yrityksille, jotka haluavat säästää aikaa ja resursseja. Konstniekka auttaa pitämään yhteyttä asiakkaisiin, joille hänellä ei muuten olisi riittävästi aikaa.

”Suosittelen ehdottomasti Konstniekan palveluja yrittäjille, jotka tekevät oman toimensa ohessa myyntiä.”

Tuomas Kalanen, Toimitusjohtaja, Ket-Met Oy

Haluatko kuulla lisää?

WeAre Solutions Oy

WeAre Solutions Oy kehittää ja rakentaa digitaalista tulevaisuutta yhdessä asiakkaittensa kanssa. Yhteistyö Konstniekan kanssa lähti tarpeesta kehittää prospektointia ja myyntiprosessin alkua. Tarve oli myös kumppanille, joka hoitaa yhteistyötä joustavasti ja auttaa myös meitä kehittämään aluetta.

Uusmyynnin kanssa oli käyty läpi haasteita ja ehdolla oli useitakin kumppanikandidaatteja, mutta Konstniekka tuntui hyvin tuttavallisen mukavalta ja asiantuntevalta taholta.

Konstniekka pystyi tarjoamaan asiantuntijansa myyntitiimiin, jolloin täydennettiin puuttuva osa kokonaisuudessa ja sen myötä koko myyntiprosessi toimii saumattomasti. Tuloksena on saatu laadukasta sisältöä erityisesti asiakastarpeen kartoituksessa ja yleisesti myynnin kaavat on toiminut erinomaisesti.

”Meillä on ollut hyvä yhteistyö, joka on hyvin joustavaa. Molemmat autamme toisiamme. Konstniekka tekee työtä sovituilla ehdoilla ja budjetti käytetään tehokkaasti. Puhe on yksi meidän hienoimmista lahjoista ja Konstniekalla sitä käytetään taitavasti.”

Konstniekan malli outboundissa on toimiva yhdistelmä, joka pystytään skaalaamaan helposti.

”Selkeä erottautuminen johtuu ammatillisesta osaamisesta ja elämän kokemuksesta. Meille on erittäin tärkeää, kuinka asiakkaamme kokee ensimmäisen kohtaamisen ja puhelun. Tässä kypsyys ja senioritason ymmärrys on selkeä etu. ”

”Tapaamisia tulee hyvin ja tapaamiset menevät pääasiallisesti hyvin. Suosittelen Konstniekkaa ehdottomasti.”

Juha Ahlgren, Sales and Marketing Manager, WeAre Solutions Oy

Haluatko kuulla lisää?

Pori Energia

Pori Energiassa perustettiin syksyllä 2021 uusi Asiakaskokemus-yksikkö, jonka tarkoitus on varmistaa huippupisteet asiakaskokemukselle.

“Toiminta perustuu yhä vahvemmin parhaaseen asiakaskokemukseen. Asiakaspito korostuu. Meillä on vahva asiakaskunta, joka halutaan pitää.”.

Porin Energia halusi velvoitteensa mukaisesti löytää asiakkaalta energiansäästökohteita ja varmistaa parempi asiakaspysyvyys yritysasiakkuuksissa. Tähän tarvittiin Konstniekan hoitosoittomallia. Kampanjassa asiakasta kuultiin enemmän ja kerrottiin, kuinka asiakas hyötyy Porin Energian kehittyneistä palveluista.

“Kylmäsoittelu ei ole toiminnallemme ominaista. Alan ammattilainen suorittaa sen rohkeasti ja taitavasti. Konstniekka suoriutui kampanjassa erinomaisesti. Soittaja osasi keskustella asiakkaiden kanssa. Viesti uusista palveluista meni hyvin perille ja samalla haettiin oikeat kehittämiskohteet, joista kehittyi myynnille liidejä.”.

“Olimme koko ajan tietoisena missä tilanteessa mennään ja Konstalla on erittäin hyvä raportointi.”.

“Asiakasodotukset täyttyivät, jopa ylittyivät. Suosittelen Konstniekkaa tarpeisiin, jossa hyödynnetään kaupallista potentiaalia ja löydetään ostavia asiakkaita asiakaskunnasta.”.

 -Mikko Reuna, Avainasiakkuudet

Haluatko kuulla lisää?

Avion Interactive Oy

Avion Interactive on digitaaliseen esitystekniikkaan erikoistunut maahantuoja.

Avion Interactivella oli tarve ymmärtää paremmin loppuasiakkaita ja heidän tapaansa toimia, jotta voisivat tarjota vahvan tuen jälleenmyyjilleen. Loppuasiakkailta saadun suoran palautteen lisäksi tavoitteena oli saada laadukkaita myyntimahdollisuuksia jälleenmyyjille.

“Jälleenmyyjät arvostavat lämpimiä liidejä. Näin säästetään heidän asiakasvastaavien aikaa. Jälleenmyyjä hallitsee asiakkuutta, johon meidän maahantuojana pitää tuottaa mahdollisimman monta myyntimahdollisuutta.”

“Outbound on erittäin tehokas tapa hakea asiakasymmärrys ja tietoa markkinasta. Tämä vaatii useamman soiton ja pitkäjänteistä työtä, johon tarvitsimme ammattitaitoisen kumppanin.”

“Verrattuna moniin muihin toimijoihin Konsta hoiti asiakkaan kanssa kommunikoinnin asiantuntevasti. He tekivät hyvän pohjatyön: brieffasivat asiakkaan hyvin palaveriin, jolloin asiakas tiesi mihin palaveriin tuli ja miksi. Toiminta oli laadukasta ilman “no show”-poikkeamia.”

Konstniekan kampanjan tuloksena saatiin kymmeniä uusia kontakteja ja Teams-esittelytilaisuuksia.

“Hienoa on ollut se, että Konstan ammattilaiset olivat kiinnostuneet toimeksiantajan eli Avionin tarjoomasta, jotta pystyivät keskustelemaan asiakkaan kanssa syvemmin. Keskusteluissa on jatkettu pelkän tapaamisten sopimisen sijaan myyntityötä, joka on nostanut tapaamisten laatua ja avannut selkeästi uusia myyntimahdollisuuksia.”

– Esko Nurmi, Liiketoimintajajohtaja

Haluatko kuulla lisää?

Accountor

Accountor tarjoaa talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistoratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja. Accountor toimii kuudessa maassa 2300 ammattilaisen voimin. Accountorin DNA:ssa on arvon tuottaminen asiakkaalle.

Konstniekka toimii myynnin ovenavaajana ja herättää mielenkiinnon. Hyvin pohjustetut asiakastapaamiset tehostavat Accountorin myyntiä.

“Yhteistyö puolin ja toisin on toiminut hyvin. Kokonaisuus tuottaa yhteistä hyvää ja Konstan tiimi toimii kuin oma porukka. Matalan kynnyksen yhteydenpito on tärkeää ja jatkuva kommunikaatio tuo tulosta. Uudet ideat ja ajatukset pohditaan sekä otetaan tarvittaessa käyttöön nopeasti.”

“Arvostamme Konstniekan työtä, osaamisen tasoa CxO -tason kontaktoinnissa ja Accountorin palvelujen tuntemusta. Toimintoja kokeillaan yhdessä ja muutamme toimintatapaa tarvittaessa jatkuvan palauteen pohjalta molemmin puolin. Konsta luo keskustelulle rungon yhteisten briiffaustemme pohjalta ja luotamme tässä Konstan asiantuntemukseen keskustelujen yksilöimisessä asiakkaille .”

“Konstniekka on yksi meidän merkittävistä myyntikanavista uusasiakashankinnassa HR- ja talouden ulkoistuspalveluiden osalta. Konstan varaama asiakastapaaminen hyvin kerätyllä tiedolla auttaa valmistautumaan asiakastapaamiseen. Etätapaamisissa vältetään “No Show:t”, koska tapaamiset ovat laadukkaita ja asiakasta on osattu kuunnella ymmärtäen ja kertoen Accountorin tuottama lisäarvo. Ensiluokkaista palvelua ei voi myydä kuin ensiluokkaisella osaamisella, jolloin jokainen ketjun osa oltava kunnossa.”.

– Jani Järvensivu, Myyntijohtaja, Accountor Services Oy

Haluatko kuulla lisää?

Vincit Oyj

Vincit on huippuasiantuntijaorganisaatio, joka tarjoaa asiakkailleen aina toimivinta digitaalisuutta ymmärrettävässä paketissa, jotta huominen ei pelota. Designin, palveluiden ja tuotteiden takana on intohimoisia ja ihmislähtöisiä ihmisiä.

Konstniekalta Vincit saa tarvitsemaansa kyvykkyyttä asiakashankintaprosessin alkuvaiheeseen joustavasti ja kustannustehokkaasti. Tämä mahdollistaa Vincitin oman tiimin tehokkaan ajankäytön ja keskittymisen luontaisiin vahvuusalueisiin.

Vincit suosittelee Konstniekkaa erityisesti B2B-liiketoiminnassa oleville yhtiöille, jotka haluavat parantaa oman myynnin laatua käyttämällä myynnin eri vaiheissa niihin erikoistuneita henkilöitä.

“Tunnettuuden kasvamisen lisäksi yhteistyö on tuottanut kaupallisia onnistumisia uusien tyytyväisten asiakkaiden muodossa.”

Kimmo Juuti, Vincit Helsinki Oy, VP

Haluatko kuulla lisää?

Ecom Oy

Ecom on Accountor-konserniin kuuluva yritys, joka tuottaa talotekniikka-alalle suunnattuja taloushallinnon ohjelmistoja.

”Konstniekan kanssa olemme saavuttaneet valtavasti korvaamattoman arvokasta tietoa potentiaalisista asiakkaista ja tällä tiedolla olemme kyenneet kohdentamaan myyntiämme yhä tarkemmin.”

”Parasta yhteistyössä on Konstniekan henkilöiden ja oman henkilökuntamme tiivis ja päivittäin tapahtuva vuoropuhelu, jolla yhteistä tekemistä on voitu kehittää erittäin mutkattomasti. Suosittelen Konstniekkaa!”

Mikko Ruoho, Ecom Oy, Kaupallinen johtaja

Haluatko kuulla lisää?

SSH Communications Security

SSH:n ja Konstniekan yhteistyö on rakentunut systemaattisen uusasiakashankinnan ympärille. Kohderyhmän valinta ja asiakastarina on mietitty yhdessä.

”Konstniekka on löytänyt nopeasti sen, miten asiakkaiden kanssa dialogia kannattaa käydä. Tulokset ovat olleet erittäin hyviä määrällisesti ja laadullisesti.”

”Suosittelisin lämpimästi Konstniekkaa. Mitä haasteellisempi ratkaisu, sitä paremmin heidän toimintatapansa toimivat monipuolisemman sisältökeskustelun aikaansaamiseksi eikä pelkästään bookkaamiseksi.”

Rami Raulas, SSH Communications Security, VP Sales

Haluatko kuulla lisää?

Pohjois-Karjalan Sähkö

PKS ja Konstniekka ovat tehneet yhteistyötä asiakashankinnassa jo vuodesta 2013. Myyntipäällikkö Tarek Meriläisen mukaan yhteistyö on mahdollistanut tehokkaan ja systemaattisen uusasiakashankinan. Toiminta on ollut kustannustehokasta ja se on mahdollistanut strategian mukaisen kasvun.

”Konstniekan ymmärrys toimialastamme on äärimmäisen tärkeää tapaamisia sopiessa.”

”Voin suositella Konstniekkaa varauksetta.”

Tarek Meriläinen, myyntipäällikkö, PKS Salkunhoito, Pohjois-Karjalan Sähkö

Haluatko kuulla lisää?

Ediste

Ediste Oy on Antti Apusen vuonna 2007 perustama tuotteistamisyritys. Antti vastaa tuotteistamisesta, vetää tuotteistamistyöpajat ja on mukana tuotteiden pilotoinnissa ja palveluorganisaatioiden kehittämisessä.

Antti on viimeisen kahdentoista vuoden aikana tuotteistanut lähes 400 palvelutuotetta ja on yksi pitkäaikaisista Konstniekan asiakkuuksista.

”Uuden idean myyminen ensimmäisellä puhelinsoitolla on harvinainen taito. Konstniekka on osoittanut vuosien varrella, että tämä osaaminen on napakasti hallussa – samoin kuin savolainen aksentti. 

Konstniekan avulla tunnistamme oikeita asiakasehdokkaita, avaamme sujuvasti uusia keskusteluja suurimmissakin asiakkuuksissa ja vältämme turhat myyntikäynnit. Voin suositella Konstniekkaa lämpimästi kaikille vaikeasti myytävien asiantuntijapalveluiden tarjoajille.”

Antti Apunen, toimitusjohtaja, Ediste Oy

Haluatko kuulla lisää?