Kasvustrategian ydin: Otatko vai odotatko

Kasvustrategian ydin: Otatko vai odotatko

Myynti ei tapahdu itsestään. Se on investointi ja siihen on panostettava niin kuin mihin tahansa koneisiin ja laitteisiin. Koneet vajaakäytöllä ovat vajaalla käytöllä mutta myynnin ei pitäisi ikinä olla ’vajaalla käytöllä’. Noususuhdanteessa ”liikamyynti” mahdollistaa keskittymisen hyvin kannattaviin asiakkuuksiin – ja laskusuhdanteessa se pitää koneet pyörimässä ja henkilöstön tyytyväisenä.


Kuva: Jäätkö sutimaan suhdannekuoppaan
Siinä missä tunnettuus, maine ja näkyvyys luovat hyvän pohjan yritykselle on myynti liipasin, joka avaa rahahanat. Myynti on luonteeltaan aktiivista ja siksi on parempi olla pari askelta kilpailijoita edellä eikä vaan vastailla tarjouspyyntöihin (tai odotella niitä aggressiivisesti).

Panostamalla myyntiin matalasuhdanteessa luot pohjaa tulevalle – et jää sutimaan suhdannekuoppaan vaan olet aktiivien ja valmiina kiihdyttämään kilpureiden ohi – nyt on täydellinen aika vallata markkinaosuutta!

Ole rohkeasti yhteydessä – olli.ikonen@kostniekka.fi, 044 308 5501 tai WhatsApp.