Mitä jos ei lisättäisi myyjien määrää, vaan keskityttäisiin olennaiseen?

Hyviä myyjiä on lähes mahdoton saada ja uuden myyjän rekry syö voimavaroja. Mutta parhaat ratkaisut ovat usein yksinkertaisia ja helppoja.

Jos sinulla on myynnin budjettivastuu niin sinulla on myös viimevuotista kovempi tavoite. Talous on kasvanut tasaisesti, haasteita toki aina on mutta mitään suuria uhkia ei ole realisoitumassa. Mitä luulet ensivuodesta? Pitäisikö myyntiä saada lisää?

Vastaus on, että pitää. Mutta ei välttämättä siksi, että vaan pitää. Nyt jaetaan kortit, joilla sitten pelataan ehkä pidemmänkin aikaa! Nyt on aika, josta isot pojat puhuvat – kun rauta on kuuma niin silloin taotaan. Mutta entä kun myyntitiimi on jo nyt ylikierroksilla? Joistain ihmisistä alkaa jo huomata, että alkaa sakkaamaan.

Ratkaisu: Keskitytään parhaisiin liideihin eikä anneta niitä marketing qualified liidejä ja muka lämpimiä casejä myyjille ollenkaan vaan laitetaan ne jatkojalostukseen Laadukkaalle Ulkoiselle Kumppanille. Näin myyjille vapautuu aikaa ja Myyjät tahkoaa kauppaa, ovat fiiliksissä ja aurinko paistaa. Nostat sekä määrää että laatua! Monille asiakkaillemme on käynyt sivutuotteena niin, että kate on kohonnut. Tämä siksi, että keskitytään oikeisiin asiakkaisiin ja tällöin on jopa hieman varaa valita asiakkaansa.

Huomaa kuitenkin, että en kehottanut sinua luopumaan markkinoinnista vaan kehotin sinua ulkoistamaan pienen siivun myyntiprosessistasi. Kerromme mielellämme lisää. Kireitä siimoja!