Myynnin ja markkinoinnin SLA (Service Level Agreement)
Markkinointi on myynnin tukifunktio. Oikeilla laatu- ja määräkriteereillä päästään parempaan tehokkuuteen. Johdon tulisi vaatia enemmän myynnin tukifunktioilta, kuten markkinoinnilta.

Jos markkinointi ei kykene tuottamaan myynnille liidejä – sellaisia liidejä, jotka peilaavat yrityksen strategiaan – voi perustellusti sanoa, että sama panostus toisaalle tuottaa enemmän.

Esimerkiksi SLA:sta: Asiakkaan ostovolyymi yli 100 000 e /vuodessa ja asiakas kiinnostunut vertaamaan.

Tällä SLA:lla (Service Level Agreement) Konstniekka on tuottanut neljä liidiä kuukaudessa asiakkaalleen jo kymmenen vuoden ajan. Käytännössä tämä on tarkoittanut avaimet käteen asiakastapaamisia paikanpäällä ja linjoja pitkin. Yhteistyö on syventynyt vuosien saatossa varsin mutkattomaksi.

Jos tukipalveluille ei aseteta kriteerejä tulos on usein vain kasa puolivillaisia myyntilähtöjä!

Konstniekka tekee paremmin
Palvelummme tuottaa laadukkaita liidejä eli myyntilähtöjä. Olemme myynnin tukifunktio. Meillä sudenkuopat taklataan siten, että yhdessä sparraten, etsien ja kokeillen asiakkaan kanssa mikä kohderyhmä on asiakkaalle sopivin, näin löydetään tehokkain mahdollinen kohderyhmä.

Näin homma toimii käytännössä: Ennen varsinaisten soittojen aloittamista laadimme ns. Battle Cardin, joka toimii työkaluna myyntisanoman ja kohderyhmän kirkastamiselle. Sparrausvaiheen jälkeen ammattitaitoiset buukkarimme sopivat tapaamisia kriteerit täyttäviin asiakkuuksiin – tätä seurataan säännöllisesti asiakkaan kanssa niin että valittua suuntaa voidaan myös ketterästi muuttaa (eli reagoida muuttuvaan markkinaan).

Oikein toteutettuna laadukas buukkauspalvelu tuottaa b-to-b myynnissä edelleen kaikkein tehokkaimmin parhaan mahdollisen tuloksen.

Haluatko kuulla lisää?
Konstniekan toimitusjohtaja ottaa mielellään kanssasi ilmaisen puolen tunnin sparrauksen sinulle sopivaan ajankohtaan – ole rohkeasti yhteydessä olli.ikonen@konstniekka.fi, 044 308 5501 tai jätä tietosi yhteyslomakkeella tästä