Myynnissä mikään ei ole sattumaa. On oikeita toimintatapoja ja todennäköisyyksiä. Koska en aio kirjoittaa kirjasarjaa kiteytän. Halutessasi voimme jatkaa keskustellen. Konstniekka on tarjonnut myynnin ulkoistuspalveluja yli kymmenen vuoden ajan ja useimmilla meistä on yli kymmenen vuoden kokemus alalta. Uskoisin, että alla olevasta on sinulle hyötyä, olit asiakkaamme tai et.

MYYNNIN KOLME KIVIJALKAA

Kivijalka numero yksi – MÄÄRÄ: Varaa aikaa, ota riittävästi puheluja ja hyödynnä myös muut olemassa olevat välineet kuten sähköposti ja Linkedin. Aikatauluta tekeminen ja keskity oleelliseen. Jos esimerkiksi yksi kymmenestä asiakkaasta on ’ostoikkunassa’ niin soittamalla pari puhelua päivässä ei pitkälle pötkitä vaikka viestisi olisi kuinka briljantti. Jos ette ehdi olla tarpeeksi yhteydessä nykyisten asiakkaidenne lisäksi uusiin asiakkuuksiin harkitse ulkoistetun palvelun käyttöä.

Kivijalka numero kaksi – LAATU: Kiteytä ja varmista, että asiakkaalla on sinulle aikaa. Keskustele merkitystasolla (eri ostajapersoonat arvostavat hyvin eri asioita), kuuntele ja peilaa kuulemaasi eli personoi sanottavasi kiinnostavaksi ja merkitykselliseksi. Ole proaktiivinen ja haasta sopivassa suhteessa. Ole kohtelias äläkä mollaa kilpailijoitasi.

Kivijalka numero kolme – SUUNTA: Käytä riittävästi aikaa kohderyhmävalintaan. Militaristista sananpartta käyttäen ”valitse taistelusi”. Älä soita kaikille vaan karsi, karsi ja karsi. Perehdy valittuun yritykseen ja henkilöön, joille soitat. Kohderyhmävalinnat ovat näitä taistelukenttiä ja valittu taktiikka on viesti, jolla menestytään. Ketterä oppiminen on tärkeää.

Aidosti proaktiivinen ja ammattitaitoinen myynnin ulkoistuskumppani on kultaakin arvokkaampi. Koska itse neuvon uusia myyjiä ”Kiteytä – älä ole aikasyöppö”, päätän kiteytykseni tähän.

Mikäli haluat jatkaa keskustellen – ole yhteydessä olli.ikonen@konstniekka.fi tai 044 308 5501.