Tiettyjen tahojen toimesta aktiivinen myynti on haudattu moneen kertaan, mutta yhä edelleen se elää ja voi hyvin. Vaikka inbound –markkinointi (esimerkiksi somemarkkinointi) toimii loistavasti joissakin tapauksissa, niin aktiivinen myynti on usein tehokkain tapa tavoittaa kiireisiä päättäjiä. Harvan yrityksen sisällöt ovat niin timanttisia, että ’ne myyvät itse itsensä’.
Aktiivisessa myynnissä olet ajajan paikalla
Aktiivista myyntiä voidaan johtaa. Voit ohjata paukkuja palveluihin, joiden myynti on hiipumassa tai missä kate on parempi. Statistiikan kautta voit johtaa panos-tuotos laskelmia. Tiedät mitä investointi aktiiviseen myyntiin tuottaa kolmen, kuuden tai yhdeksän kuukauden päästä. Ei huono asia jos vastaat liiketoiminnan kasvusta.
Aktiivisessa myynnissä valitset asiakkaasi
Inbound –kampanjat houkuttelevat väistämättä myös huonoja asiakkaita. Aktiivisessa myynnissä Sinä valitset asiakkaasi. Anna kilpailijoiden tehdä kauppaa kyvyttömien, haluttomien ja p-aukisten kanssa!
Lisäksi hurmaat ne asiakkaat, jotka eivät vielä tiedä tarvitsevansa palveluasi!
Aktiivisessa myynnissä päätät aikataulun
Sinä päätät milloin tarvitset kauppaa. Voit löysätä hieman tilanteissa, joissa tuotanto käy punaisella ja toisaalta voit painaa kaasua tilauskannan pienentyessä.
Aktiivinen myynti on nopeaa
Aktiivinen myynti tuottaa liidejä ensipäivästä alkaen, inboundissa puolikin vuotta on lyhyt aika. Jos tavoittelet ripeää kasvua, on aktiivinen myynti nopein vaihtoehto.
Aktiivinen myynti sopii teidän yritykselle jos
myytte monimutkaisia palveluja B2B –kenttään ja
kaupan kate on yli 1500 euroa
Voisiko aktiivinen myynti tuottaa uusia asiakkaita teidän yritykselle?
Kilauta tai lähetä sähköpostia Ollille, niin selvitetään!
olli.ikonen@konstniekka.fi tai 044 308 5501.