Ihmisellä on vahva tarve miellyttää. Miellyttäminen toimii ’liimana’ harmonian säilyttämiseksi sosiaalisissa tilanteissa, mutta päätöksen teossa se on haitallinen ilmiö ja johtaa tiedon vääristymiseen. Tämän takia viime vuosina valtavirraksi muodostuneeseen NPS-kyselyyn (Net Promoter Score) kannattaa suhtautua hieman kriittisesti.
Laadullistamalla perinteistä NPSää, ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen tuotetta tai palvelua ystävällesi tai kollegallesi?”, voidaan saada palautetta ja materiaalia markkinointia varten. Katso esimerkki laadullistetun NPS:n tulokseen tästä.
Kun tavoitteena on saada FAKTAA STRATEGIATYÖHÖN niin risut ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin ruusut ja vastaukset, jotka eivät ihan ”vastaa kysymykseen” voivat olla niitä kaikkein tärkeimpiä hiljaisia signaaleja.
Konstniekan Faktaa Strategiatyöhön kartoituksen tekee aina senior tason kartoittaja ja tähtäin on tiedon saamisesta strategiatyön tueksi.
Kartoittajamme kaivavat hieman syvemmältä kuin mihin yleensä ollaan totuttu ja siksi jokin hyvinkin pieneltä tuntuva asiakkaan avautuminen voi johtaa esimerkiksi kokonaan uuden tuotteen tai palvelun syntyyn – tähän ei NPSillä kyetä. Konstniekan Faktat Strategiatyöhön kartoitus on tuote, jolla pääset nopeasti asiakaskuntasi ajatteluun käsiksi.
Olipa tarpeesi avoimen kaupallinen tai faktatietoa kaipaava, niin jätä yhteystietosi olli.ikonen@kostniekka.fi, 044 308 5501 tai WhatsApp. Otamme sinuun yhteyttä ja jätämme mielellämme tarjouksen.