Hyviä myyjiä on lähes mahdoton saada ja uuden myyjän rekry syö voimavaroja.
Jutun pihvi on: Lisämyyntiä voi saada reilusti vaikkei myyjiä lisättäisikään!
Ensiksikin myyjät on saatava tekemään töitä kannattavien ja oikeaan
kohderyhmään kuuluvien asiakkaiden kanssa. Kun myyjät oppivat tuntemaan
oikean kohderyhmänsä loppuu puuhastelu. Tässä myyjät tarvitsevat apua,
vaikkeivat sitä myöntäisikään, mutta oikein tarjoiltu apu tuntuu kaikkien tilipussissa.
Toinen osa ratkaisua on osaavan ulkoistuspalvelun käyttö. Kun myyjäsi saavat
oikeanlaisia asiakastapaamisia suoraan kalentereihinsa he ovat paineistettuja
tekemään kauppaa oikeaan kohderyhmään. Kun myyjä huomaa, että hyvin
pohjustamamme asiakastapaamiset tuottavat kaikkein parhaiten tulosta hän siirtää
vähemmän kannattavat aikaa vievät asiakkuudet ulkoistetun palvelun hoidettavaksi,
jolloin myyjä ei tuhlaa kallisarvoista aikaansa vääriin asioihin ja ulkoistettu resurssi
hoitaa myös nämä asiakkaat riittävällä tasolla.
Osaavaa b-to-b myynnin kumppania kannattaa käyttää myös oman
myyntiprosessin kehittämiseen, sanoman kirkastukseen jne. mutta oleellista
myynnin kehittämisessä on kuitenkin se, että lopetetaan Marketing Qualified liidien
kanssa puljaaminen ja keskitytään oleelliseen. Halutessa MQ-liidenjä voi ohjata
suoraan ulkoiseen palveluun – lue lisää blogistamme.